Recenzia: Legend of the Blue Sea

8. srpna 2017 v 13:18 | ~Rhiain |  Seriály

Názov: Legend of the Blue Sea
Rok vydania: 2017
Krajina pôvodu: Južná Kórea
Počet častí: 20

Obsah:
Niekedy v auguste 1598, novovymenovaný správca Dam Ryung ostane na noc v hostinci vedenom pánom Yangom. Počas toho večera, pán Yang ukáže Dam Ryungovi zajatú morskú pannu Sae Hwa-u. Neskôr v noci ju Dam Ryung vyslobodí a pustí späť do oceána, a tesne pred tým, než Sae Hwa odpláva, nakrátko si s Dam Ryungom podajú ruky.

V prítomnosti, Joon Jae je podvodník s takmer magickými schopnosťami. Pracuje s Nam Doo-om a Tae Ho-m. V jednom z ich ďalších podvodov, Joon Jae sa "zahrá" na prokurátora a oberie o peniaze bohatú matku jedného z podozrivých. Joon Jae neskôr cestuje do Španielska a ubytuje sa v resorte blízko oceánu. Tam stretáva Sim Chung, ktorá je vyplavená vlnou prílivu blízko resortu, v ktorom býva Joon Jae.

Môj názor:
Musím sa priznať, že historický úvod ma trochu zaskočil. Nečítala som totiž anotáciu a akosi som žila s tým, že je to seriál odohrávajúci sa v modernej dobe. Zozačiatku mi dosť vadilo to prepínanie prítomnosti a minulosti a myslela som si, že to ani nedopozerám, lebo hlavná ženská postava mi prišla strašne... ako to povedať... ani nie tupá, ale taká primitívna :D Neskôr som sa však do toho dostala, tak už to potom bolo ok.

Hlavní herci mi nevadili, ale ani som si ich nejako extrémne neobľúbila - použila by som výraz "v pohode". Lee Minho je vraj celkom známy, ja som o ňom počula prvýkrát v decembri 2016 od kamarátky z Južnej Kórey, ale videla som ho hrať až v tomto seriáli (ďalší na programe s ním mám The Heirs, tak som zvedavá, čo to bude). Čo sa týka "našej" morskej panny, herečka je celkom zlatá a myslím, že sa do tejto úlohy dosť hodila :)

Hrala tam však moja obľúbená herečka, Shin Hye Sun, a bolo super vidieť ju a v úlohe inej, ako len plachého a naivného dievčatka. Trochu som sa zľakla toho historického úvodu, keďže ju si v historickej dráme neviem predtaviť, akosi mi tam nepasuje. Našťastie bola len v moderných scénach, a to bolo super. Páčila sa mi aj práca, ktorú robila jej postava - oživovanie starých umeleckých artefaktov môže byť zaujímavé.

To by som však nebola ja, aby som si tam nenašla biaska. Stal sa ním, ako ho ja volám, mladý hacker, Shin Won Ho, člen skupiny Cross Gene (počula som od nich jednu pesničku, Black or White, a bola divná). Je hrozne zlatý (podľa mňa), akurát tam toho veľa nenarozprával, chudáčik, za celý seriál mal asi 20 viet :D Na konci mal vzťah s postavou, ktorú hrala Shin Hye Sun, čo bolo celkom zlaté, akurát sa mi tam nepáčila jedna scéna, keď sa títo dvaja dali dokopy (hint pre tých, čo videli alebo sa chystajú vidieť: je to tá s tým úchylákom), prišlo mi to také trošku umelé, len aby mali zámienku ich dať dajako dokopy :D
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt shin hye sun legend of the blue sea gif

No a teraz k deju - hoci sa mi to zozačiatku moc nepozdávalo, po pár epizódach sa môj názor zmenil. Veľmi sa mi páčilo to prelínanie minulosti a prítomnosti, ako mal hlavný hrdina (takmer) rovnaký osud v minulosti aj v prítomnosti - akurát ten v prítomnosti sa preňho (pre nich) skončil šťastne. Bolo tam aj veľa vtipných momentiek, ktoré ma naozaj dosť pobavili. Pri tomto som však, myslím, neplakala nikde (možno akurát pri tom, že Shin Won Ho je 8000 km odo mňa :D).

Hodnotenie: 9/10

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.