Recenzia: Diabolské kosti

Názov: Diabolské kosti
Autor: Kathy Reichs
Počet strán: 303
Rok vydania: 2008/2017
Vydavateľstvo: Liber Novus

Stručný obsah:
Pri rekonštrukcii domu nájde údržbár v tajnej pivnici hrôzostrašnú zbierku: sliepku bez hlavy, zvieracie kosti, kotly a lebku mladého dievčaťa. Zanedlho nato sa na brehu jazera objaví bezhlavé telo pladého chlapca. Súvisia spolu tieto dve udalosti? Na to musí prísť forenzná antropologička Temperance Brennanová a situáciu vôbec nezjednodušuje skutočnosť, že si tieto dve nešťastia vybral ako prostriedok na vylepšenie kariéry miestny politik. Temperance sa ocitne vo víre okultných symbolov, tajuplných náboženstiev, politických machinácií a do toho všetkého si lieči zlomené srdce.

Môj názor:
Rozhodne ma to bavilo viac ako predchádzajúca časť (recenzia tu). Minimálne po tej obsahovej stránke. Čo bolo plusom, bolo priblíženie rôznych náboženstiev. Dozvedela som sa niečo nové a zaujímavé. Avšak, rovnaké preklepy boli aj v tejto knižke. Tiež mi tu vadili niektoré nepreložené, respektívne nevysvetlené latinské názvy, hoci ich bolo podstatne menej, no aj tak. Znova, laik sa v tom nemusí absolútne vyznať. Tiež som celkom nepochopila jednu konkrétnu časť v tejto knižke, a to opis toho, ako bolo Brennanovej neskutočne zle po tom, ako sa opila, a ako jej bolo stále na vracanie. Akože, nechcem byť zlá, ale stačilo to jednou, maximálne dvoma vetami opísať. Popis na dve strany som k životu naozaj nepotrebovala, a ani to dej nijako neposunulo, ani neobohatilo. Takýchto opisov tam bolo viacero, tento mi však ostal v pamäti asi najviac. Takže určite lepšie ako predchádzajúca kniha zo série, ale rovnako nič, po čom by som siahla znova.

Moje hodnotenie: 8/10

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.